W celu dokonania rejestracji osoba ubiegająca się o zarejestrowanie może wybrać jeden z nw. sposobów:
 
1. Zgłasza się do powiatowego urzędu pracy, właściwego ze względu na miejsce zameldowania stałego lub czasowego, a jeżeli nie jest zameldowana – do powiatowego urzędu pracy, na którego obszarze działania przebywa, zwanych dalej „właściwym powiatowym urzędem pracy."

Dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy następuje z dniem zgłoszenia się osoby do powiatowego urzędu pracy – po poświadczeniu przez nią własnoręcznym podpisem przekazanych przez nią danych i złożeniu, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu w brzmieniu: „Świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń, oświadczam, że wszystkie podane przeze mnie w trakcie rejestracji dane są zgodne ze stanem faktycznym oraz zostałem pouczony o warunkach zachowania statusu bezrobotnego/poszukującego pracy."

2. Korzysta w pełni z elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl.,załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym oraz przesłaniu wniosku wraz  z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy następuje z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go  i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów: podpis kwalifikowany lub profil zaufany.

Założenie konta możliwe jest m.in. za pośrednictwem serwisów internetowych większości banków działających na terenie RP – szczegółowe informacje można znaleźć na stronie www.pz.gov.pl
Jeżeli nie posiadasz konta w banku lub Twój bank nie oferuje usługi założenia/potwierdzenia profilu zaufanego, to masz możliwość założenia profilu zaufanego on-line i jego potwierdzenia w jednym z punktów potwierdzających.
 
3. Wnosi wniosek o dokonanie rejestracji, na elektroniczną skrzynkę podawczą właściwego organu publicznej służby zatrudnienia. Formularz elektroniczny znajduje się na stronie www.praca.gov.pl. Należy wybrać z usług elektronicznych urzędów pracy opcję zarejestruj (rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy), następnie ikonę zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy (KRB).
 
UWAGA!
Dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy następuje w dniu stawiennictwa w urzędzie, w terminie wyznaczonym przez powiatowy urząd pracy nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia przekazania wymaganych danych w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji.
 
4. Dostarcza wypełniony wniosek o dokonanie rejestracji do skrzynki podawczej znajdującej się w siedzibie PUP w Żninie  na parterze.
 
Należy pamiętać o prawidłowym i starannym wypełnieniu dokumentów, w tym o złożeniu podpisów i załączeniu kserokopii dokumentów. W przypadku konieczności uzupełnienia dokumentów, pracownik PUP w Żninie skontaktuje się telefonicznie.

Poniżej zamieszczamy wymagany do rejestracji wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna.
 
UWAGA!
Dokonanie rejestracji w rejestrze bezrobotnych i poszukujących pracy następuje w dniu przeprowadzenia przez pracownika powiatowego urzędu pracy rozmowy telefonicznej z osobą ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny albo poszukujący pracy.
Załączniki