Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 12 listopada 2012r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy (DZ.U. z 2012r. poz. 1299) osoby bezrobotne i poszukujące pracy mogą dokonać rejestracji przez Internet.

      Rejestracja może przebiegać na dwa sposoby:
  1. Rejestracja internetowa w powiatowym urzędzie pracy - Ten rodzaj rejestracji nie wymaga wizyty w urzędzie w celu rejestracji. Do formularza rejestracji konieczne jest dołączenie wszystkich zeskanowanych dokumentów niezbędnych do rejestracji. Formularz należy podpisać podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP. Dniem rejestracji jest data zarejestrowania się na stronie www.praca.gov.pl. Wizyta u doradcy klienta dla osób z prawem do zasiłku wyznaczana jest w ciągu 7 dni, natomiast dla osób bez prawa w ciągu 30 dni od zarejestrowania.
  2. Zgłoszenie internetowe do rejestracji w powiatowym urzędzie pracy - Ten rodzaj nie wymaga podpisania formularza podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym ePUAP.    Po przekazaniu przez osobę wymaganych danych  za pośrednictwem formularza elektronicznego, powiatowy urząd pracy wyznacza termin stawiennictwa w urzędzie, nie dłuższy niż 7 dni roboczych od dnia przekazania danych w wyżej wymieniony sposób w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i jej dokonania.
Wsparcie w obsłudze spraw zapewnia Zielona Linia - Centrum Informacyjne Służb Zatrudnienia, tel.: 19524 (Infolinia płatna, opłata jak za połączenie lokalne). Więcej na http://zielonalinia.gov.pl

Rejestracja lub wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy